dinsdag 8 juli 2014

Meest gestelde vragen over Water Marbling

Water marbling: Als je het geprobeerd hebt, heb je er vast een haat-liefde relatie mee ( tenzij je een van die meiden bent die een belachelijk talent heeft voor water marbling, in dat geval haat-hou ik ook van jou). Aan de ene geeft het een super mooi resultaat, maar aan de andere kant is het super moeilijk ! Er zijn zoveel dingen die fout kunnen gaan en daarom beantwoord ik een paar van de meest gestelde vragen, zodat het volgende hopelijk iets beter gaat. 
Mijn nagellak spreid niet uit, wat kan hier de reden voor zijn ?                                                            

Er kunnen hier verschillende reden voor zijn. Het kan aan de temperatuur van je water liggen, het moet op kamer temperatuur zijn. Het kan ook liggen aan t water het kan de hard of te zacht zijn dit ligt eraan waar je woont. Je kan gewoon een flesje water uit de supermarkt kopen. Het kan ook aan je nagellak liggen, als je een oude nagellak gebruikt die stroperig is spreid het niet.

Moet je een bepaald merk gebruiken voor water marbling ?                                                                

Nee, je kan alles gebruiken. Alleen snel drogende nagellak zoals Neon nagellak zou ik niet gebruiken. Omdat het zo snel droogt droogt het ook snel op het water en kan je er geen figuurtjes meer in maken.

Hoeveel vingers moet je in het bakje water doen ?                                                                                

Dat ligt echt aan jezelf, het ligt er ook aan hoe precies je je design op je nagel wilt. Ik ben erg ongeduldig dus ik doe er 2 tegelijk maar als je meer geduld heb dan mij en je wilt een super goed resultaat dan zou ik er 1 per keer doen. 

Hoe maak je een mooi figuur ?                                                                                                                

Sommige mensen maken een soort diamant vorm. Maar ook dit verschilt per persoon. Oefen gewoon een beetje tot dat je een goede techniek vind voor jezelf. Het enige advies wat ik je kan geven is dat je niet teveel door elkaar moet halen want dan gaat het er slordig uit zien. 

Hoelang moet je je vinger in het water houden ?                                                                                    

Ongeveer 3 seconden. Niet te lang want dan wordt het niet mooi.

Welke kleuren werken het best ?                                                                                                            

Elke kleur werkt goed. Ik zou geen kleuren gebruiken die normaal niet goed dekken want dan komen ze nu ook niet mooi op je nagels. Persoonlijk vind ik ook dat felle kleuren en mooiste staan. 


Onthou water marbling blijft moeilijk, blijf gewoon oefenen. Ben jij goed in Water Marbling ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten